Sjukstuga nr 7,

 
Helloj friends, ❤️
 
I onsdags klarade jag av att jobba mina sista timmar. Öm i svalg, och frusen och varm var eviga sekund. Som tur kunde pojkvännen köra hem en sjuk Elaine, för kroppen behövde denna vila.
 
Det suger verkligen att jag missade kören två torsdagar i rad nu. Vi hade planerat in en tjejträff efter jobbet och att vi skulle ta en bit mat och träna in våra körlåtar tillsammans. Men det var ju inte den sista gången, vilket gav mig en liten tröst åtminstone. Jag har mest legat och vilat, tittat på massa film medan Patrik har jobbat på våran trädgård. 
 
Men som alla andra dagar nu, så har det ju verkligen varit det sämsta vädret och då vill man bara kurra ihop sig i soffan. Idag inhandlade vi lite medicin till mig och annat smått och gott. Sen avslutade vi den mysiga kvällen med tacos hemma hos mamma..nam nam.
 
Det mest intressanta är att lyssna på syrrans och Patriks heta diskussioner om sin syn på världen, och andra djupa detaljer, som folk vanligtvis inte är bekväma med. Ni anar inte, syrran kan tillbringa en hel natt på att prata om hjärnans mekanismer eller angående djurens rätt i Kina, varför har vi människor en sådan stark mänsklig instinkt som säger åt oss att föröka oss ännu mer, så att världen får ännu fler barn än vad det redan har existerar på våran jord?? haha!.. Ja hon tänker väldigt mycket, och det inser hon själv. Ibland brukar vi teasa henne med att säga att hon kommer ifrån en ”annan” planet, för att hon är så unik kring sina frågor och idéer ur sitt egna perspektiv. 
 
Men men.. jag köpte mig en flaska Ingefära shots med Gurkmeja, så nu för tusan ska jag driva ut allt virus som har utplånat min stackars kropp!! 🤒🤧 🥃
 
Puss och gonatt!..💋