A wonderful company...

                                              Drömmar ...
 
 
Jag hade ett mysigt sällskap, som har berört mig i många drömmar! ❤
 
Det handlar om en brun, tjusig hingst som jag har knytit mig an till på något emotionellt vis. Den är både snäll, väldigt kärleksfull, livlig och visar en enorm tillgivenhet på alla sätt. Den bet aldrig någon. För bra för att vara sant, eller hur?
Det tyckte åtminstone jag när jag träffade denna polle för första gången i min dröm. Jag behövde aldrig rykta den. Den stod där i sin barack, alltid lika vacker när jag kom förbi och tittade till den. Vid ett par tidigare tillfällen så brukade jag vara där och ta hand om den här hästen, när den bodde i stallet.
Då uppstod kärlek vid första ögonkastet, men en dag så smet jag iväg med den under en ridtur, och stallet har inte fått tillbaka hästen sen dess. 
Det hade senare ryktats om att en häst saknades, men ingen visste var den befann sig förutom min mamma. Så henne fick jag påbackningar av, men trots det så tyckte även hon om hästen. Jag hoppades ju på att dom hade slutat att leta efter den och att de tillslut antog att den rymde från stallet. Jag minns inte vad denna häst hette, men det kanske jag får svaret på i en annan dröm. Allt kändes så verkligt, som om det vore igår. 
 
Efter den här super långa vandringen, som jag och hingsten hade gjort, så minns jag att vi tillslut kom till ett annan stall. Där väntade mamma, som hade undrat var jag hade tagit vägen. Häst stackaren var helt lerig, speciellt kring hovarna. Men även jag och mina kläder var något leriga också. Men de ville åtminstone rensa hästskorna och tvätta av oss båda två. På något sätt fick de nys om att det var den efterlysta hästen dom dom har letat efter så länge. Kvinnan i stallet sade vänligt till mig att det var dags att lämna mig ifrån hästen nu. Mamma var också där och försökte förklara för mig. Jag grät, och jag grät, och antog att jag aldrig skulle få se den mysiga hästen igen. Sen kom det en man gåendes i stallet som tydligen råkade höra vad vi pratade om. Vill du ha hästen? Du verkar gilla honom, och han verkar gilla dig på tok för mycket. Jag tittade på honom. Jag kunde inte riktigt få in det han sa.
Kan han mena allvar?..Jag har ju inte råd med någon häst tänkte jag. 
Skulle min pojkvän Patrik betala för honom? 
 
Där slutade drömmen! Jag vaknade precis innan jag hann och svara mannen.
Vi får väl se!. Pollen lär ju komma till mig igen. Kanske blir det fler äventyr?..