Heldag på universitet,

Vilken dag! 
 
På morgonen var det ganska lugnt fram till lunch, då vi skulle ner på Öppet Hus och erbjuda massa kaffe till de nya studenterna. Som vanligt blir det mycket stim när alla ska prata i mun på varandra. Bland folkmassorna i korridoren så fastnade jag vid en kille, som började prata med mig. Han studerade till civilekonom berättade han för mig. Det stakade sig en aning mycket för mig i stimmet för man kunde ju knappt inte höra varandra. Han tog sig tid att lyssna, och lyssnade intresserat men jag blev alltmer stressad när hans vän stod och väntade på honom. Men jag gjorde ju mitt bästa och det var ju huvusaken. Jag fick inte fram allt jag ville få sagt, men han var en trevlig och vänlig prick. 
 
Det blev lite segt i början innan, alla vågade sig fram till kaffebordet. Sen ska jag hem och rensa vinbären som vi plockade igår. Sen vilaaaaa!!..