Min helg med familj och pojkvän,

tjena tjena bloggen, 
 
Då var det en ny vecka, med nya tag. I helgen pallade vi äpplen i trädgården. Gud bevare mig väl vad äpplen jag har nu för att kunna göra goda marmelader, must och äppelmos på. Efter allt grovjobb så bestämde vi oss för att ha en festlig familjemiddag på kvällen. Vi mixade ihop en god inlindad fläskfilé med bacon på mammas vis och det blev kanon gott. Vi satte oss i våran fina prydande matsal. Till dessert tillagade jag friterad banan med glass.
Så gott det blir när den varma bananen smälter i munnen tillsammans med den kalla glassen.
Det blir alltid godare hemma i egen fritös!...
 
 
Under söndagen gav vi oss ut på lite möbel shopping. På den första rundan körde vi till Rusta, men där fanns inte så mycket att erbjuda. Så vi begav oss till Citygross istället. Med skarpa ögon så hittade vi en riktigt frän matta i alla regnbågens färger att ha på övervången, och det är ju alltid kul att ha någonting som ingen annan har, så den köpte vi garanterat. Sen åkte vi vidare till Mio och Bror Perhssons, och köpte bland annat en fin fåtölj till Patrik, och två jätte snygga bord i äkta marmor. Vi blev supernöjda!..Så fint det blev! 
 
 
Igår på måndag kväll fick jag min matkasse hemlevererad av världens snällaste mamma. Sen vid sju tiden så följde jag med henne och syrran till gympan som mamma brukar träna på måndag kvällarna, då dom hade prova -på. Det var väldigt kul, men väldigt svettigt, haha! Definitivt bra motion. Konstigt nog känner jag ingen träningsvärk alls, vilket är skönt. Jag funderar på att fortsätta, så vi får  se vad som händer. Visst vore det skoj att ha något intresse tillsammans med mamma och lillsyrran. 
 
Imorgon blir det nya äventyr! Vi hörs, puss o hej! <3