En snuvig Gullarpshelg

 
Kära blogg! 
 
I fredags kämpade jag mig igenom dagen, trots min nedsatta lungkapacitet. Mamma ringde, i all hast meddelade hon mig, att det hade trasslat till sig med lägenhets renoveringen i Nässjö, så vi fick åka upp till Patrik i helgen. Det tog ett ett tag innan vi ens kom iväg, eftersom vi först skulle hem till mamma så hon kunde packa klart de sista grejerna, och sen vidare och hämta syrran på hennes jobb. Som alltid får vi med oss något gottis hem från bageriet! 😋
 
Vi var framme i Nässjö vid 19.00-tiden och jag slänge mig i famnen på honom, så fort jag öppnade ytterdörren. Bara en timma senare hade vi ett bokat bord på en restaruang som väntade på oss.Till förätt beställde jag in heta musslor, och till varmrätt så beställde vi krispig anka. Åh så gott det var! Men gud vilken magont jag fick! Delvis självförvållat, men jag gör alltid plats för efterätt, medan mamma och Patrik inte fick ner en bit till. Då är det bra med dogybag, haha. Jag kved i några timmar, men runt Mello dags så glömde jag bort hur ont jag hade. Det blev både popcorn, vin och naturgodis när maten hade fått smälta. 
 
 
Under lördagen kände jag mig sämre. Jag vaknade av min anfåddhet och rosslande hals, och täppta näsa. Ja, jag kan säga att jag inte hade någon ork att röra mig den dagen tyvärr. Jag var kvar på Gullarp och vilade medan mamma och Patrik åkte iväg och gjorde ett par ärenden tillsammans. Senare under kvällen så gjorde Patrik långkok, vilket blev snabbkok på bara cirka en halvtimma!, haha...men där var bara massa grönsaker och mängder med vitlök  och nyttiga ämnen. Vilken kock säger jag bara! Men så bra han fick till det. 
 
På söndagsmorgonen tog jag ett kortare varv, för att få lite frisk luft och vände runt hörnet av garaget intill hundgården gjorde jag en makaber upptäckt! 😵 
 
Visserligen vet jag ju att det är mycket jakt i Gullarps skogarna men liv borde räknas oavsett om man råkar vara en oskyldig räv.