Kära bloggläsare,

 
 
I fredags var jag hemma från jobbet pågrund av feberliknande symtom och anfåddhet så jag kunde få vila, innan jag skulle med tåget till Nässjö på eftermiddagen. Jag hade en flaska bubbelvatten med mig, och väntade troget på stationen innan min kära pojkvän plockade upp mig med silvergråa skåpbilen. När vi väl kom fram till Gullarp så var det nästan som att vi kom hem och vände igen. Patrik slänge av sig arbetskläderna och tog en snabbdusch, medan jag sminkade mig och gjorde mig fin inför middagen som vi hade bokat på Texas Longhorn. Jag slängde på mig en gammal skjorta, så det var bara cowboyhatten som saknades! 🤠
 
Vi hämtade upp hans pappa och åkte in mot Jönköping, som tog drygt en timma. Det var så mycket folk där. Men allså...deras mat är ju så exklusivt god!! Vi kunde ju inte låta maten gå tillspillo, även om jag hade blivit sjuk. Jag beställde in oxfilé med halvstjärtad hummer och sötpotatis stripes! Ett glas vin på det smakar alltid bäst med kött.😋 Mamma mia! Inte nog med det, så delade vi på en efterätt också. 
Jag talar inte om hur mycket notan gick på..😉
 
 
 
Patrik som körde bil beställde in en sötsur alkholfri drink, som vi misstänkte snarare var en häxblandning tanke på glasmuggen. 😁 
 
 
Resten av helgen så pallade jag inte så mycket mer. Under lördagskvällen samlades vi uppe hos svärfar och tittade på Mello tillsammans och kurrade ihop oss i hans härligt mysiga divansoffa. ✌
 
På söndagen var det bara massa vila för min del och sen omkring två-tiden på eftermiddan så satte Patrik mig på tåget hem igen. När jag hörde slutstation Växjö ropades ut i högtalarna så reste jag mig upp och medan tåget sakta rullade in så kunde jag se mamma stå på perrongen och vänta på mig i vårsolen. 😘