När allt går snett...;)

 
Kära blogg, 
 
Jag börjar tillfriskna och mammi är sjuk. Det har varit många blåsiga och tråkiga dagar nu. I eftermiddags tänkte jag plocka ner ljusbelysningen på altanen, eftersom dom ändå var sönder. Sladdarna till den satt fastklämd i det ena skjutfönstret och när jag fick tag på den och skulle stänga till igen, så lossnade hela skjutfönstret! Min puls steg alltmer. Jisses! Glaset höll tack vare att den landade på det fuktiga gräset. Jag ställde mig på utsidan av glasverandan för att låta den luta mot husetkanten tillfälligt, men istället lyckades jag stänga mig ute och ytterdörren var ju låst, haha...så jag kom varken ut eller in och med blöta strumpor fick jag flytta på skjutfönstret ännu en gång för att kunna ta mig in igen. pust! Jag såg att grannen var ute, så jag passade på att be om hjälp, eftersom den var alldeles för tung för mig. Med ett handtag starka muskler så satte vi den på sin plats. Han hade lite brått men tog sig ändå tid att hjälpa mig trots regnet. Gud välsinge din hjälp T. Du är räddaren i nöden. Nu slapp altanen bli översvämmad under natten åtminstone. Ja herregud, vilken dag...😝 😅
 
Imorgon kommer äntligen älsklingen hem! ❤