Guider och fenomen

 
En upplevelse är aldrig den andre lik. På senare tid har jag kommit kontakt med mina guider, och de har presenterat sig som Chris, Hayle och Jonas. De är tydliga med sin närvaro. Ju mer man tränar upp sin inre förmåga, desto mer kan man känna av dem. Jag ser Chris som en välklädd, stilig man i uniform med mörkt bakåt kammat hår och spetsiga skor. 
 
Hayle är väldigt änglalik. Hon är tunn men har väldigt yvigt hår och avsmalt ansikte och ger ett väldigt genomsällt ansiktsuttryck. Jonas har inte visat sig lika tydligt, för att han inte varit med mig lika länge, som de andra har, då han fortfarande verkar vara under upplärning.
 
Jag ska berätta om en händelse som inträffade på jobbet en fredags eftermiddag. Vi har en soffgrupp, där vi alltid bruka sitta och fika. Där finns en liten trappa och även en braskamin. Jag var dj den dagen, och skulle ställa  musikspelaren ovanpå kaminen medan den spelade musik. En av tjejerna satt i sofforna, med sin festis och kollade i sin mobil, som vanligt. Det var bara hon och jag bland sofforna just i det ögonblicket. När jag vänder mig om, hör jag hur denna tjejen ropar till, och hon ser hur denna lilla blå musikspelare flög med kraft en halvmeter in under bordet. Hon blev förskräck, och trodde inte sina ögon vad hon just bevittnade. Nu spökar det här utbrister hon! 
 
Inga dörrar var öppna, och om den hade ramlat självmant, så hade den ju landat på trappstegen först. Jag har aldrig varit med om föremål som flyger, men denna incident kan jag inte hitta någon förklaring till. Faktiskt så har jag känt av en ung soldat som har kommit och gått. Han tillhör inte vår tidsepok, men han tillhör byggnaderna på i12-området, och han är mest nyfiken och går omkring och se vad vi gör. Själar har inte alltid koppling till specifika platser, men det kan ta sig vart de vill och när de vill. Det mest intressanta i det här, är att deras värld är så nära våran dimension, att de snabbt kan färdas och röra sig mellan båda världarna.