Vad innebär en genuin vänskapsrelation?

Vänner är svårt, för dom växer inte på träd. Det är synd att dom flesta bor i andra städer, och det är därför vi inte ses lika ofta. Men framåt våren och sommaren blir det nog lättare att ta tåget över till mina väninna i Köpenhamn. När jag fyller 30, ska jag ordna en stor fest och då kommer jag att bjuda ner alla lägerkompisar som har betytt väldigt mycket för mig genom åren. 
 
Under gymnasiet var det bara skitsnack där tjejerna gick bakom ryggen på varandra. Jag umgicks flitigt med en tjej vid bokstav E.A bara för att jag inte hade någon annan att umgås med just i klassen. Det var hon som gick och spred massa rykten om mig, så jag hamnade i klistret.
Hur många gånger fick jag inte utstå dessa verbala attacker? 
 
Det var något nytt nästan varje dag, och det osade svartsjuka. Jag hade väldigt dåligt självfötroende och var väldigt konflikträdd. Till och med så lärarna fick rycka in när det började urarta sig. " Den och den har snott min kille och bla bla bla. Jag trivdes aldrig i skolan, men kände mig ändå tvungen att bita ihop för att kunna gå ut skolan med bra betyg.
"Hade jag varit mitt vuxna jag redan då, så hade jag stått upp för mig själv mig och sagt: "Men hallå, väx upp för fan! 
 
Under den här tiden träffade jag väldigt många killar, men det var aldrig någon som jag direkt fastnade för. Men jag kommer ihåg en period när jag dejtade en latinamerikank kille som var busschaufför. Tydligen kände han denna tjej som jag kallar för E.S lite ytligt och visste vem hon var. Jag var som de flesta ungdomar som hängde på fritidsgården. Hon slängde ur sig att jag skulle låta bli denna killen, för att han var hennes, och att han hade snackat skit om mig inför henne, vilket han senare fick reda genom mig och han gick förstås bananas för inget av det hon hade sagt stämde ju. Dessutom sa han indirekt att han tyckte hon var ful. 
 
Men E.A brukade även hänga med en annan tjej utöver mig, och jag fick sällan följa med dom efter skoltid när dom skulle träffa sina pojkvänner. Det var ett tillfälle när dom skulle gå till Teknikum där denna kille gick, och jag gick en bra bit efter dom. Men de ville helst att jag inte skulle följa med, så de undvek alltid att fråga mig, och smög iväg själva. Alltså var dom rädda för att ha mig med, ifall deras crush skullle bli intresserad av mig istället. Klart att dom inte ville att jag skulle stå i vägen, eftersom dom såg mig som ett hot. Jag var inte direkt den populära men sannerligen den snyggaste tjejen i gymnasiesärskolan. 
 
Detta slutade med att den arabiska killen från Teknikum fick syn på mig, och tjejen E.A som jag hängde med beodrade mig att jag inte skulle prata med honom, och verka ointresserad. Han fick upp ögonen för mig, och han pratade bara med mig hela vägen ner mot stan. Jag fortsatte att prata med honom förstås och sket i vad hon sa. Han var hemma hos mig en gång och vi hängde och innan han skulle hem så fick jag en puss på kinden, och sen dess såg jag aldrig honom mer, men jag tyckte ändå det var en fin gest från hans sida. Han var tacksam för att jag inte lät tjejerna köra över mig och glad över sin chans att få träffa mig. 
 
E.A bestämmer ju inte vem jag ska prata eller umgås med tänkte jag! Hon brukade till och med hota med att hon skulle sluta umgås med mig om jag inte gjorde som hon sa. Jag tror hon njöt av den makten hon hade över mig, eftersom jag var för rädd att säga ifrån. Hon är en narcissist med en trasig själ som kunde spelet att manipulera andra för att få sin vilja igenom. Studenten var det bästa som hade hänt mig. Nu kände jag mig verkligen befriad från all onska och hat. Det var nu jag kunde vara mig själv, och sluta ta skit från andra. Allt självförtroende och självkänsla sköljde över mig som en stor flodvåg. Jag var äntligen redo att ta ett kliv ut i vuxenvärlden! 
 
Idag! Nutid 2019! känner jag ändå att jag har en ganska stor vänskapsrekts. Men jag saknar en nära vän som jag kan anfötro mig till i alla lägen, utan att jag får höra saker från annat håll.
 
Någon som jag kan ha en stark tillit till oavsett situation. 
Hon finns därute, hon har bara inte träffat mig än! ...❤