Sjukstugan 7

Kära läsare, 
 
Nu när jag ligger hemma och snörvlar med rosslande andetag, så tänkte jag spendera lite tid på nya inlägg. Varje morgon när jag går nedför trappan och tittar ut, så är allt vitt. Endast två svarta prickar till ögon och något lurvigt på fyra ben syns till med sin gående ägare. Snön ligger som ett gott täcke och vilar mot ytterdörren, medan jag själv kryper ner under mitt varma täcke, och lyssnar på blåsten som dunkar mot huset. 
 
I lördags åkte vi på en liten dagstur till Samarkand och gjorde lite fynd här och var. Inne på Rusta stod vi i kassan för att köpa 12 st finglas till matsalen. Men ack! tro du inte att sa krasch när kassörskan skulle vända på förpackningen för att blippa streckkoden.? Jojomensan!.. Hon bad så mycket om ursäkt, och frågade om vi kunde nöja oss med 11 glas istället, men där var både jag och Patrik bestämda med att antingen skulle vi ha alla 12 glas eller inga alls! Vi har redan en hel uppsättning av 12 andra glas och skålar till matsalen som ska räcka till alla gäster, så det blev inga glas just den här dagen. 
 
Som mamma alltid säger: Går nåt sönder, eller inte står på sin vanliga plats av andra skäl, så var det inte meningen att vi skulle ha dem. ;) 
Men jag fick med mig två fina vasar hem åtminstone. Dom kommer göra större nytta i mina fönster när det kommer lite färgglada påsktulpaner i dom sen. 
 
 
Vi åkte vidare och jag gjorde mitt största kap på länge eftersom priset var nedsatt. Trodde jag, men tydligen hade jag sparat ett gammalt erbjudande, som jag redan hade fått samma vecka. Men kassörskan berättade att jag kunde komma tillbaka med kvittot när dom skickar ut nästa erbjudande på dom skorna och få pengarna tillbaka, just för att dom egentligen var utreade. Nu får jag en bra kickstart till våren!..🙌
 
 
Sedan på kvällen så var det ju kulturnatt, så vi tog bussen ner till stan och kollade läget, men det verkade nästan som att de flesta av aktiviteterna redan hade varit. På stadshotellet var det bröllopsmässa, och det fastnade jag för, men Patrik ville bara fly från folkmassan. Det blev en vända in på biblioteket där de hade olika stånd, och även inne på konserthuset. Vi hade bestämt oss för att ta ett glas vin under kvällen, men det var ju fullt överallt på alla barer i stan, så det gick inget vidare.Tillslut begav vi oss mot bussen, och under tiden vi väntade och värmde oss så gick vi in nånstans där de visade gammal artikektur, där dom hade byggt en modell som bestod av godis. Där var främst barnen samlade och även jag och några äldre. Resten av sakerna intresserade inte mig så mycket, men mamma verkade gilla det eftersom hon jobbar med det. 
 
På söndagen var Patrik mer på alerten då han behövde köpa några saker till sina fastigheter, så det blev ytterligare en drive. Vi stannade även på Dollarstore där han hittade fina glas och alla var hela denna gången. Det blev också tre pack mindre glas av samma mönster, för att förnya oss lite. Jag köpte mig en ny mascara och ögonbrynspenna, och sista station blev Ö&B där vi stannade för att köpa lite hushållsprodukter. Billgare än någon annanstans för en vetting peng. 
 
Det var min helg! ❤ Jag skriver mer senare..