Hembiträdet

 
I detta familjehus där vi bor, så finns det en kvinnlig närvaro på våran våning. Jag kopplar henne till det här huset, och hon jobbade här på 40-talet. Hon är väldigt mån om det här huset, och att det sköts om på ett bra sätt, genom att få den här fina byggnanden att leva vidare. 
 
Hon är snäll, men också bestämd och vill ha saker på sitt sätt. Hon har rödbunt hår i en lite slarvig knut, och upplevs väldigt fräknig. Ser ut att vara mellan 25- 30 år, och skulle ungefär kunna vara i min längd. Med tanke på hennes bleka hy, så får jag fram att hon har engelskt ursprung. 
 
När Patriks ena kusin kom på besök, för ett tagsedan så visade vi runt henne, medan han fick berätta om husets historia. Det här hembiträdet ville vara med och delta med förtjusning och följde med oss från rum till rum. Jag får in namnet Emelie. Jag upplever att hon är och kollar till mig när jag är sjuk, medan hon är här och pysslar. 
 
Imorse hörde jag persiennerna prassla, trots att inga fönster var öppna, och jag var ensam hemma.
Det brukar betyda att någon vill göra sig hörd...